Volkswagen Polo 1.2 TDI BlueMotion

img
08-05-10 De nieuwe Volkswagen Polo is de zuinigste Polo tot nu toe! Door een CO²-uitstoot van slechts 87 g/km is de Polo Bluemotion vrijgesteld van BPM. Het nieuwe model heeft een gemiddeld gebruik van slechts 3.3 liter per 100 km. Met de 1,2 liter dieselmotor en een pk van 75 heeft de nieuwe Polo een topsnelheid van 173 km/h en rijdt in 13,9 seconden van 0 naar 100 km/h.

De nieuwe Volkswagen Polo Bluemotion is de zuinigste in de rij van Polo's die Volkswagen tot nu toe gemaakt heeft. De auto is dan ook vrijgesteld van BPM omdat er maar een CO² uitstoot van 84 g/km is. De nieuwe polo rijdt 3.3 liter diesel per 100 kilometer. De Topsnelheid van de Polo Bluemotion ligt op 173 km/h en rijdt binnen 13,9 seconden 100 km/h.

De vanafprijs van de Polo is €16.290 voor de Trendline. De Comfortline, de luxere uitvoering begint bij €17.290. Deze luxe uitvoering van de Polo stoot echter wel iets meer CO² uit, maar blijft binnen de categorie BPM vrij. Daarnaast hoeft u voor zowel de Trendline als de Comfortline geen wegenbelasting te betalen.

De trendline-uitvoering wordt standaard geleverd met 15" lichtmetalen velgen en een klein leder pakker. Daarnaast zit ook in het standaardpakket ESP aan boord, een middenarmsteun, dagrijverlichting en een chroompakket. De Comfortline levert een extra stukje luxe: elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels, airco en een in hoogte verstelbare achterbank.

Naast het standaardpakket is zijn beide uitvoeringen voor meerprijs uit te breiden. Voor 425 euro krijgt u het Executive-pakket. Dit pakket bevat onder andere een audio-systeem met zes boxen, de mogelijkheid mp3's af te spelen, een cd-speler en een multimedia-aansluitbox. Voor €1.195 krijgt u naast het audiosysteem een ingebouwd navigatiesysteem met touchscreen.




Dit artikel is gepubliceerd in 2010. Informatie in dit artikel is daarom mogelijk verouderd.

Volkswagen Polo 1.2 TDI BlueMotion

Reacties
Skoda rijder.... schreef op 09-11-10 07:38

VAG saaiheid alom.....
 
tessa schreef op 26-12-10 09:23

hebben jullie ook "proefmodellen" in de verkoop?
[Red:] Voor uw eigen veiligheid is het plaatsen van persoonlijke gegevens als e-mailadressen niet toegestaan en dus verwijderd.
 
amrani schreef op 26-12-10 10:09

bijft belasting of gaat in de loop van de dagen veranderen.
 
marco schreef op 28-12-10 20:57

Mijn vriendin, werkt bij de belasting
die zij dit gaat niet goed ,de ministers zullen hier wel gauw ,mee kapen, er is namelijk geld nodig in de staatskas.
 
David schreef op 24-02-11 16:07

Robert, Einstein.

Is dat werkelijk de enige spelfout die je uit zijn verhaal kan halen?

Goed werk, Sherlock!
 
G.H.Assink schreef op 16-03-11 11:11

Is de polo ook met automaat te leveren?.
 
Mark schreef op 24-03-11 12:01

Nee, de Blue Motion versie heeft te weinig PK om een automaat te zijn. de automaat versie (DSG7) heb ik zelf en rijd prima, maar is een B klasse en niet BPM of BTW vrij.
 
a.stam schreef op 06-04-11 09:35

zijn de trendline en de comfortline bij de polo ook wegenbelastingvrij ?
 
Hans schreef op 03-08-11 19:25

In tegenstelling tot de eerdere VW Lupo 3L (800 kg) en Audi A2 (830 kg) met driecilinder 1.2 TDI motor is het met de nieuwe Polo BM2 (1050 kg) een stuk lastiger om 1 op 30 te halen. Dat komt onder meer door het veel hogere gewicht, de bredere banden en de handbak. Toch is het een hele mooie, zuinig en ruime auto. Of je nou 1 op 30 rijdt of 1 op 25. Na iedere tankstop heb je weer een glimlach op je mond...
 
rene schreef op 04-01-12 12:10

Tsja, weer zoveel miljard bezuinigen, waar kunnen we dit weer halen, denken jullie niet dat dit een goede mogelijkheid is om weer een extra centje in de haagse kas te proppen, hoeveel autoĊ› waren al wegenbelastingvrij, 320.000 X 30 E = bijna 10M /maand wat er gemist word. 1 en 1 = 2 mensen, laat je niet flessen.
 

Plaats reactie

Naam:


Reactie:


Reageren

- Reageren alleen onder eigen naam;
- Geen persoonlijke gegevens in reactie plaatsen;
- Reacties moeten over het onderwerp van het artikel gaan;
- Maak gebruik van correct Nederlands taalgebruik;
- Geen spam;
- Respecteer andere bezoekers.
Door te reageren verklaart u de algemene voorwaarden gelezen te hebben en ermee akkoord te gaan.