Belastingvrijstelling op oldtimers wordt afgeschaft

img
30-10-12 In het nieuwe regeerakkoord van Premier Mark Rutte en Diederik Samsom, dat het thema "bruggen slaan" kent, staat dat de vrijstelling van wegenbelasting voor oldtimers wordt afgeschaft. Dat staat lijnrecht tegenover de eerder overeengekomen afbouw van de vrijstelling waarbij de atuo's op een steeds latere leeftijd tot oldtimer benoemd werden, maar wel vrijgesteld waren van wegenbelasting.

De Bond van Auto(mobiel)handelaren en Garagehouders (BOVAG) vindt dit een brug te ver gaan. Volgens de BOVAG treft dit liefhebbers onnodig en het brengt het mobiele culturele erfgoed in gevaar. Daarnaast vindt de BOVAG dat er andere, betere alternatieven zijn in plaats van deze afschaffing.

De voornaamste reden voor deze afschaffing is dat er veel relatief jonge, maar vuile oldtimers uit het buitenland geimporteerd worden die niet gebruikt worden als hobby, maar voor dagelijks gebruik, omdat deze auto's door de vrijstelling van wegenbelasting goedkoper zijn dan andere auto's. De oldtimer-eigenaren die deze auto's echter als hobby hebben worden hier van de dupe en zullen hun auto misschien af moeten staan omdat deze niet meer betaalbaar wordt.

De BOVAG noemt als alternatief een soort quota, waarbij de eigenaar van een oldtimer maar een maximaal aantal per jaar de weg op mag met de auto, zodat de uitstoot van de auto wordt gereduceerd en toch de vrijstelling behouden kan worden. Wie de auto dan echt voor dagelijks gebruik wil houden, is dan wel motorrijtuigenbelasting verschuldigd.

Wat vindt u van de afschaffing van de vrijstelling voor oldtimers? Reageer hier onder.



Belastingvrijstelling op oldtimers wordt afgeschaft

Reacties
Erik schreef op 30-10-12 22:10

Triest word ik van dit land en ik schaam me er voor. Autoliefhebbers die een oldtimer hebben om deze later een keer te verkopen voor hun oude dag, kunnen nu dan beter naar de oud ijzerboer gaan.
Triest Rutte ga ander werk zoeken dan weet je wat geld verdienen is. ***
 
Patrick schreef op 30-10-12 22:19

Laat Rutte lekker belasting gaan heffen over ze eigen hobby
 
Patrick schreef op 30-10-12 22:24

Laat Rutte lekker belasting gaan heffen over ze eigen hobby
 
theo schreef op 30-10-12 22:44

waarom altijd direct van deze radicale regelingen als je nou gewoon naar het kenteken kijkt origineel in nederland op kenteken gezet zie afgifte datum niet ingevoerd dan blijven de echte liefhebbers toch over
 
benm schreef op 30-10-12 23:35

Als echte liefhebber heb je de oldtimer als tweede auto. Maak het systeem dusdanig dat als de oldtimer als tweede auto naast een normale auto geregisteerd word deze wel van mrb vrijgesteld wordt. Heel simpel
 
Erik schreef op 30-10-12 23:55

Triest word ik van dit land en ik schaam me er voor. Autoliefhebbers die een oldtimer hebben om deze later een keer te verkopen voor hun oude dag, kunnen nu dan beter naar de oud ijzerboer gaan.
Triest Rutte ga ander werk zoeken dan weet je wat geld verdienen is. ***
 
Erik schreef op 30-10-12 23:55

Triest word ik van dit land en ik schaam me er voor. Autoliefhebbers die een oldtimer hebben om deze later een keer te verkopen voor hun oude dag, kunnen nu dan beter naar de oud ijzerboer gaan.
Triest Rutte ga ander werk zoeken dan weet je wat geld verdienen is. ***
 
Erik schreef op 30-10-12 23:58

Triest word ik van dit land en ik schaam me er voor. Autoliefhebbers die een oldtimer hebben om deze later een keer te verkopen voor hun oude dag, kunnen nu dan beter naar de oud ijzerboer gaan.
Triest Rutte ga ander werk zoeken dan weet je wat geld verdienen is. ***
 
Actie schreef op 30-10-12 23:59

Als Bovag een actie op touw zet zal ik zeker meedoen. Zaterdag naar Den Haag
 
Robert schreef op 31-10-12 03:04

Ik heb de auto van mijn jongensdromen en rij er nog geen 1000 KM per jaar mee. Beetje vaag om dan voor die 1000 KM het volle pond te moeten betalen. Schorsen kan niet want dan moet ie van de weg af. Kan hem niet op het dak zetten. Nu is hij ook nog eens enorm gedaald in waarde dor dit nieuwe 'plannetje'. Stel een maximum aantal KM per jaar in of verzin iets anders om de echte ontduikers aan te pakken.

Groetsels.
 
henk p schreef op 31-10-12 08:21

eens met benm. Maak het systeem dusdanig dat als de oldtimer als tweede auto naast een normale auto geregisteerd word deze wel van mrb vrijgesteld wordt. Heel simpel
 
piet schreef op 31-10-12 08:47

ik heb er pas eentje gekocht en aan het opknappen dan hoor je dit weer het word steeds gekker ze eten de hard werkende burger alleen maar op wat moet je nou als je geen nieuwe auto kan betalen meneer rutte
 
robbie terrific schreef op 31-10-12 09:00

Ik rij vanaf mijn 18 de jaar auto,altijd wegenbelasting betaald,nu voor de lol en hobby die jongensdroom uit laten komen en een oude mercedes gekocht,gewoob voor de lol en nu gewoon weer belasting betalen,moet ik hem dus wegdoen of ik parkeer hem op het binnenhof bij die stumpers die ons hele land naar de K*&^#^& helpen
 
autoschade beerens schreef op 31-10-12 10:10

ik zeg: zaterdag maar ff een stuk op wat oldtimers op t binnenhofje parkeren :)
 
ronald schreef op 31-10-12 10:38

diefstal is het.laat ze eens een ander aanpakken bv mensen met een hoop geld die 1 of 2 boten bezitten.nee weer de auto gebruiken om zakken te vullen.
hoop dat we met iedereen die oldtimer rijd is een vuist maken.dit zijn dictators in den haag maar met een stropdas en een omweg zodat het niet opvalt.dus gewoon maffia.schaam me om nederlander te zijn.
 
Bart schreef op 31-10-12 11:23

Wegenbelasting afschaffen en verwerken in de brandstofprijs. Mensen die meer rijden, betalen dan ook meer. Buitenlanders betalen dan automatisch ook voor het wegennet.
 
Jhr.j.g.m.a. mooser, soestdijk. schreef op 31-10-12 11:57

Ook namens de vrinden, een nobele reactie;
Hr.samson en rutte,deze regeling voor oldtimers,dient afgemarcheerd te worden
voor de echte arbeiders die dagelijks met
hun lichaam hunner brood bekomen, en
zij die het vroegtijdig moesten opgeven.
U getweeen,beschamen ook degenen die
ons zijn voorgegaan!,en daar rust geen
persoonlijke zegen op,laat ik U beide op
voorhand weten, rijdt al 76 jaren auto-
mobiel! Weest Gegroet! n.b. respecteer
oze arbeiders,die die zware beroepsma-
tigheden al verkort in dit leven staan!
 
Bartelomeus schreef op 31-10-12 12:21

Verschrikkelijk die afschaffing van belastingvrij rijden voor oldtimers.ZITTEN Rutte en Samsom mischien te vogelen hoe krijgen wij nog meer geld voor arme landen zoals GRIEKENLAND.
 
arno schreef op 31-10-12 13:24

terecht, bij bijna alle oldtimer rijders gaat het alleen om goedkoop rijden en rijden de hele dag in die oldtimer op lpg en diesel en niet voor de hobby, puur geld besparing
 
arno schreef op 31-10-12 13:25

terecht, bij bijna alle oldtimer rijders gaat het alleen om goedkoop rijden en rijden de hele dag in die oldtimer op lpg en diesel en niet voor de hobby, puur geld besparing
 
arno schreef op 31-10-12 13:30

terecht, bij bijna alle oldtimer rijders gaat het alleen om goedkoop rijden en rijden de hele dag in die oldtimer op lpg en diesel en niet voor de hobby, puur geld besparing
 
arno schreef op 31-10-12 13:32

en dat gelul ik rij maar 1000km per jaar, mijn vriendin rijdt ook 1000km per jaar met der matiz en betaald gewoon belasting, en zo hoort het als je op de openbare weg rijdt moet je gewoon belasting betalen net zoals iedereen en niet voor een dubbeltje op de eerste rij proberen te zitten, ik ken verschillende mensen met oldtimers en het gaat puur om goedkoop rijden en niks willen betalen
 
tonka schreef op 31-10-12 14:09

Hallo. Ik ben een zzp\'r en heb daarom een suto nodig. De bedrijfsauto die ik rijdt, heb ik zelf persoonlijk betaald. Ook de belasting betaal ik zelf, evenals de assurantie belasting van de verzekering. Ook moet ik dan hier in nederland nogmaals belasting ( bijtelling) betalen, om ermee te mogen rijden. Laat me dan, voor de privr km een oldtimer kopen, om geen houderschapsbelasting, maar weer wel assurantie belasting + accijns op brandstof te betalen, wordt dat ook weer afgenomen. Ik wordt hier niet blij van ! Wat denk je dat er gaat gebeuren in de oldtimer handel !! Ontslagen en waardevermindering, waardoor nog meer mensen en bedrijven in problemen zullen komen
 
MOHAMED schreef op 31-10-12 14:12

ik heb een oldtimer waar ik al 5000 euro heb investeerd. en dan krijg ik dit..woow is niet normaal morgen kan ik em na de sloop rijden omdat hij gwn niks waard is.
 
Dinant schreef op 31-10-12 14:43

Beste Arno,
jij en je "kennissen met een oldtimer" hebben het écht niet begrepen ...
 
rob visscher schreef op 31-10-12 16:02

stapelgek zijn ze hierzo ff beslissen en hop . beter zou zijn als ze het invoeren het vanaf begin vlg jaar in laten gaan.zijn alle oltimers die er nu zijn wegenbelastingvrij en alles wat er na komt niet meer.rn
 
Dirk schreef op 31-10-12 16:11

Tja, gisteren de inbouw van een gasinstallatie in mijn volvo 1971 geannuleerd. Na 12 jaar was ik eindelijk zo ver. Nu wordt het waarschijnlijk eind volgend jaar de sloop. Een auto van 1260 kg als tweede auto voor ca 2000km per jaar en een verbruik van 1:7,7 is aan wegenbelasting door mij niet te betalen. En ik denk dat eventuele kopers ook niet dik gezaaid zullen zijn. Jammer zo'n onbetrouwbare overheid!
 
Dirk schreef op 31-10-12 16:13

Tja, gisteren de inbouw van een gasinstallatie in mijn volvo 1971 geannuleerd. Na 12 jaar was ik eindelijk zo ver. Nu wordt het waarschijnlijk eind volgend jaar de sloop. Een auto van 1260 kg als tweede auto voor ca 2000km per jaar en een verbruik van 1:7,7 is aan wegenbelasting door mij niet te betalen. En ik denk dat eventuele kopers ook niet dik gezaaid zullen zijn. Jammer zo'n onbetrouwbare overheid!
 
cees schreef op 31-10-12 16:20

ik heb sinds jaren een oltimer omdat ik moet rondkomen van een minima uitkering met een gezin van 5 personen
dus als deze auto weer in de belasting moet
kan ik en meerdere mensen nergens meer komen
de regering moet eens aan der eigen portemenee zitten en niet van de kleine man
met een minima
 
Piet schreef op 31-10-12 17:25

prima wj betalen ook belasting voor een minder vervuilende auto ze rijden in dikke auto,s grote slurpers op gas bingo
 
Piet schreef op 31-10-12 17:26

prima wj betalen ook belasting voor een minder vervuilende auto ze rijden in dikke auto,s grote slurpers op gas bingo
 
willem dodge schreef op 31-10-12 18:45

het is zo jammer dat jan met de pet weer moet betalen. als we allemaal zo veel verdien als die samson en rutten dan wil ik ook wegenbalasting betaalen het is een hobby auto. dag auto onbetrouwbare soepkippen
 
Henk schreef op 31-10-12 18:45

het draait alleen om centen zodra de motorrijtuigenbelasting minder wordt dan wordt actie ondernomen dus dan moeten die Marokkanen eindelijk dokken voor die oude Mercedes die zwarte rookwolken achterlaat zodra hij weg rijdt.
 
dirk schreef op 31-10-12 19:47

Jammer dat wij WEER moeten inleveren en dan op een stukje hobby wat zeker niet dagelijks op de weg komt , het gaat volgens mij alleen om het geld en niet het milieu .
Onze mede Europeanen kunnen kosteloos gebruik maken van ons wegen net want belasting betalen ze in hun eigen land zeggen ze (denk b.v. aan de Polen etc.) In Nederland hoeven de buitenlanders geen tol of mout te betalen dankzij onze overheid maar als wij Nederlanders de grens over gaan worden we al opgewacht.Als onze regering daar nou eens wat aan zou doen maar nee het is veel makelijker om de Nederlander weer op zijn kop te houden en we staan ook nog eens overal gereistreerd , handig toch BEDANKT RUTTE EN SAMSON !!!!
 
arie schreef op 31-10-12 19:55

Ik snap niet dat er altijd met zo veel maten gemeten wordt in dit land
we betalen al zoveel voor de auto
ik heb geen respekt meer voor de pvda en de vvd en ik voel me d'r ingeluist ze beloven het een , en zodra ze gekozen zijn hebben ze lak aan de kiezers en pakken en grajen wat ze kunnen
eerst beloven ze dat er belasting vrije
nieuwe auto,s komen zijn ze eenmaal gekocht . dan maken ze ff een regeling dat ook die nieuwe zuinige vanaf 2014 wegen belasting betalen ,weer een mooie oplossing van de hoge heren en nu zijn de oltimers aan de beurt
een auto met geel kenteken betaalt ook maar een schijntje . belasting daar kan je als partukelier ook niet in rijden want dan moet je ook meer belasting betalen maar de vervuiling van de auto is toch even groot en laten we het dan helemaal niet over de vrachtwagens hebben ,want die betalen naar verhouding helemaal wijnig jammer dat er in dit land zo over gedacht wordt ,,hoezo economie,,, met meer belasting heffen op alles wat los en vast zit kom je nooit uit de recessie
gr arie
 
arie schreef op 31-10-12 19:55

Ik snap niet dat er altijd met zo veel maten gemeten wordt in dit land
we betalen al zoveel voor de auto
ik heb geen respekt meer voor de pvda en de vvd en ik voel me d'r ingeluist ze beloven het een , en zodra ze gekozen zijn hebben ze lak aan de kiezers en pakken en grajen wat ze kunnen
eerst beloven ze dat er belasting vrije
nieuwe auto,s komen zijn ze eenmaal gekocht . dan maken ze ff een regeling dat ook die nieuwe zuinige vanaf 2014 wegen belasting betalen ,weer een mooie oplossing van de hoge heren en nu zijn de oltimers aan de beurt
een auto met geel kenteken betaalt ook maar een schijntje . belasting daar kan je als partukelier ook niet in rijden want dan moet je ook meer belasting betalen maar de vervuiling van de auto is toch even groot en laten we het dan helemaal niet over de vrachtwagens hebben ,want die betalen naar verhouding helemaal wijnig jammer dat er in dit land zo over gedacht wordt ,,hoezo economie,,, met meer belasting heffen op alles wat los en vast zit kom je nooit uit de recessie
gr arie
 
raymond ubags schreef op 31-10-12 19:57

nederland gaat kapot!! bedankt rutte en samson...als het zover is moeten we allemaal de wegenbelasting gewoon niet betalen, eens kijken wat ze dan doen
 
peter kerkhofs schreef op 31-10-12 20:48

ik heb 3 oldtimers, alle 3 zijn ze van voor 1980, met 2 daarvan ga ik aleen maar op pad op zondagen als het mooi weer is en dan meestal naar een meeting of een route rijden puur voor de hobby. de andere rijd ik dagelijks mee en jiust ja, lekker goedkoop. ik rijd er ongeveer 10000km per jaar mee maar goedkoop nou ja, hij heeft toch wat meer onderhoud nodig als een moderne auto. persoonlijk vind ik een moderne auto een al een moderne auto als hij gebouwd is na 1980. ook is het zo dat je niet met plezier de snelweg op gaat met een auto van voor 1980 dus ook geen groot aantal kilometers met die oldtimer gaat maken. ik wil best wat belasting gaan betalen voor de auto waar ik dagelijks mee rijd maar er is al 25 jaar lang belasting voor betaald geweest dus een lager tarief is misschien een optie als je meer dan 5000 km per jaar rijd met de oldtimer. de andere 2 zou jammer zijn om heel het jaar belasting te gaan betalen. 60 dagen kaart misschien weer invoeren voor dat soort oldtimers?
 
Dirk schreef op 31-10-12 21:23

zelf heb ik een oude motor ( honda CB350f ) deze is meer dan 38 jaar oud en heb ik als hobby het is ronduit belachelijk dat ik geld moet gaan betalen voor het gebruik van deze motor wat zelden is ( paar keer per jaar
 
Ferdi schreef op 31-10-12 21:28

Die homo's in den haag maken alles kapot en pakken velen hun hobby af.
Ik heb een collectie van 3 auto's staan puur voor de liefhebberij en die moet ik straks allemaal gaan bekostigen plus dat er nog bij komt dat deze auto's flink dalen in waarde en dus een hoop verlies op leveren.
Samson en Rutte hebben de portemonnee wel goed gevuld en de arbeiders die WEL vieze handen krijgten moet er voor boeten!!
Ze moeten jullie hobby eens afpakken jullie beide weten niet wat hobby van klassiekers inhouden,ga met je vader praten voordat jullie beslissingen nemen joh stelletje zwakkelingen...
Zorg maar dat onze buurlanden een wegenvignet moeten kopen als ze Nederland binnen komen,als bij naar hun toe gaan moeten wij onze knip ook trekken.
Smeerlappen ik heb geen goed woord voor jullie over helemaal niks!!!
 
peter kerkhofs schreef op 31-10-12 21:31

ik heb 3 oldtimers, alle 3 zijn ze van voor 1980, met 2 daarvan ga ik aleen maar op pad op zondagen als het mooi weer is en dan meestal naar een meeting of een route rijden puur voor de hobby. de andere rijd ik dagelijks mee en jiust ja, lekker goedkoop. ik rijd er ongeveer 10000km per jaar mee maar goedkoop nou ja, hij heeft toch wat meer onderhoud nodig als een moderne auto. persoonlijk vind ik een moderne auto een al een moderne auto als hij gebouwd is na 1980. ook is het zo dat je niet met plezier de snelweg op gaat met een auto van voor 1980 dus ook geen groot aantal kilometers met die oldtimer gaat maken. ik wil best wat belasting gaan betalen voor de auto waar ik dagelijks mee rijd maar er is al 25 jaar lang belasting voor betaald geweest dus een lager tarief is misschien een optie als je meer dan 5000 km per jaar rijd met de oldtimer. de andere 2 zou jammer zijn om heel het jaar belasting te gaan betalen. 60 dagen kaart misschien weer invoeren voor dat soort oldtimers?
 
Peter schreef op 31-10-12 21:42

alle ingevoerde auto's moeten belasting betalen.
Die hebben heen nog geen 25 jaar in Nederland belasting betaald.
Dan komen er minder auto’s uit het buitenland.
 
hood schreef op 31-10-12 21:47

afschaffing had veel eerder gemoeten,mensen die nu jammeren dat het te duur wordt, waren nu juist de reden dat het werd afgeschaft nl .misbruikers, die een graantje hebben meegepikt en nu beginnen huilie te doen omdat hun zgn hobby geld kan gaan kosten, nou zoek je toch lekker een andere hobby, stelletje jankers
 
hood schreef op 31-10-12 21:48

afschaffing had veel eerder gemoeten,mensen die nu jammeren dat het te duur wordt, waren nu juist de reden dat het werd afgeschaft nl .misbruikers, die een graantje hebben meegepikt en nu beginnen huilie te doen omdat hun zgn hobby geld kan gaan kosten, nou zoek je toch lekker een andere hobby, stelletje jankers
 
peter kerkhofs schreef op 31-10-12 22:04

ik heb 3 oldtimers, alle 3 zijn ze van voor 1980, met 2 daarvan ga ik aleen maar op pad op zondagen als het mooi weer is en dan meestal naar een meeting of een route rijden puur voor de hobby. de andere rijd ik dagelijks mee en jiust ja, lekker goedkoop. ik rijd er ongeveer 10000km per jaar mee maar goedkoop nou ja, hij heeft toch wat meer onderhoud nodig als een moderne auto. persoonlijk vind ik een moderne auto een al een moderne auto als hij gebouwd is na 1980. ook is het zo dat je niet met plezier de snelweg op gaat met een auto van voor 1980 dus ook geen groot aantal kilometers met die oldtimer gaat maken. ik wil best wat belasting gaan betalen voor de auto waar ik dagelijks mee rijd maar er is al 25 jaar lang belasting voor betaald geweest dus een lager tarief is misschien een optie als je meer dan 5000 km per jaar rijd met de oldtimer. de andere 2 zou jammer zijn om heel het jaar belasting te gaan betalen. 60 dagen kaart misschien weer invoeren voor dat soort oldtimers?
 
robbie schreef op 31-10-12 22:26

Echt niet normaaaaaal!!!!ik ben NIET mee ens ?????,,,
 
peter z. schreef op 31-10-12 22:28

wat afschaffen schaf rutte en de rest maar af die helpen ons en onze hobby naar de klote we moeten als hardwerkende al zoveel inleveren
 
peter kerkhofs schreef op 31-10-12 22:57

ik heb 3 oldtimers, alle 3 zijn ze van voor 1980, met 2 daarvan ga ik aleen maar op pad op zondagen als het mooi weer is en dan meestal naar een meeting of een route rijden puur voor de hobby. de andere rijd ik dagelijks mee en jiust ja, lekker goedkoop. ik rijd er ongeveer 10000km per jaar mee maar goedkoop nou ja, hij heeft toch wat meer onderhoud nodig als een moderne auto. persoonlijk vind ik een moderne auto een al een moderne auto als hij gebouwd is na 1980. ook is het zo dat je niet met plezier de snelweg op gaat met een auto van voor 1980 dus ook geen groot aantal kilometers met die oldtimer gaat maken. ik wil best wat belasting gaan betalen voor de auto waar ik dagelijks mee rijd maar er is al 25 jaar lang belasting voor betaald geweest dus een lager tarief is misschien een optie als je meer dan 5000 km per jaar rijd met de oldtimer. de andere 2 zou jammer zijn om heel het jaar belasting te gaan betalen. 60 dagen kaart misschien weer invoeren voor dat soort oldtimers?
 
Arend schreef op 31-10-12 22:58

Voer een 60-dagen kaart in net als vroeger bij campers. Dit kan nu in deze tijd via internet en voorkom je fraude. Dus wanneer ik mijn oldtimer ga rijden meld ik dit digitaal en staat het geregistreerd. Lijkt mij een logische en gemakkelijke oplossing. Natuurlijk is het mogelijk om te gaan rijden en dit niet door te geven. Lijkt me onverstandig want ben je onverzekerd. Verder is het dan ook niet mogelijk om de kaart die we vroeger hadden nadien in te vullen omdat dit digitaal al gebeurd moest zijn.
 
Arend schreef op 31-10-12 23:01

Voer een 60-dagen kaart in net als vroeger bij campers. Dit kan nu in deze tijd via internet en voorkom je fraude. Dus wanneer ik mijn oldtimer ga rijden meld ik dit digitaal en staat het geregistreerd. Lijkt mij een logische en gemakkelijke oplossing. Natuurlijk is het mogelijk om te gaan rijden en dit niet door te geven. Lijkt me onverstandig want ben je onverzekerd. Verder is het dan ook niet mogelijk om de kaart die we vroeger hadden nadien in te vullen omdat dit digitaal al gebeurd moest zijn.
 
Hengelo schreef op 01-11-12 09:11

Goeie dag mensen

Eerst een hoop aan griekenland lenen en met de hoop dat we het terug krijgen ( nooit dus ) en daar naar gaan ze ouwe .... Met de wegenbelasting omdat ze geld nodig hebben
Je zou maar een oldtimer hebben staan t.w.v 15000 wat dan

Die mark en die samsom die krijgen. Wel betaald elke maand of alles word betaald

Nederland gaat kapot zo!
Gatverdammr
 
Deventer schreef op 01-11-12 10:09

Dit land gaat naar de klote. De politiek denkt nergens over na, behalve dan hoe ze de schatkist EN hun eigen zakken kunnen vullen! Een gezin met een modaal inkomen heeft vandaag de dag al moeite om rond te komen, die kunnen wel een belastingvrije auto gebruiken. Laat de mensen toch zo hun pleziertjes behouden. Alles wordt al door den haag duurder gemaakt, geen wonder dat mensen op zoek gaan naar goedkopere alternatieven!!!! Om zo hun hoofd boven water te houden.... en dan ook dat nog afpakken. Het zijn zelf de grootste criminelen, laten we hun maar eens in de gevangenis gooien!
Zelf heb ik een kever uit 83, een hobby object. opknapper maar zo te zien moet ik die maar naar de sloop brengen!
Den Haag bedankt!
 
Deventer schreef op 01-11-12 10:20

Dit land gaat naar de klote. De politiek denkt nergens over na, behalve dan hoe ze de schatkist EN hun eigen zakken kunnen vullen! Een gezin met een modaal inkomen heeft vandaag de dag al moeite om rond te komen, die kunnen wel een belastingvrije auto gebruiken. Laat de mensen toch zo hun pleziertjes behouden. Alles wordt al door den haag duurder gemaakt, geen wonder dat mensen op zoek gaan naar goedkopere alternatieven!!!! Om zo hun hoofd boven water te houden.... en dan ook dat nog afpakken. Het zijn zelf de grootste criminelen, laten we hun maar eens in de gevangenis gooien!
Zelf heb ik een kever uit 83, een hobby object. opknapper maar zo te zien moet ik die maar naar de sloop brengen!
Den Haag bedankt!
 
jongejan schreef op 01-11-12 11:11

Laat Rutte oprotten
Pim fortuin had nog moeten leven i.p.v Rutte
 
Amigo schreef op 01-11-12 12:02

Ik vind belachelijk dat zo iets kunt bedenken .het hobby van mensen geld vragen .is het zo erg met onze land .ik denk dat ze straks gaanze geld kolecterren.voor arme Rutte en voor zijn kabinet het zal me niet verbazen
 
Adje schreef op 01-11-12 13:33

Ik ben het helemaal met Hood eens, al die profiteurs hebben het kapot gemaakt voor de echte old timer liefhebber.rnGewoon lekker gaan betalen voor je oude stink diesel of gas slurpende amerikaan.
 
sandra schreef op 01-11-12 14:03

belachelijk wat ze nu weer willen wij hebben een paar oldtimers al vele vele jaren hard voor gespaard verkopen ho maar want niemand wil ze meer schurken zijn het daar op het binnenhof en dan druk ik mij nog netjes uit
 
ronny schreef op 01-11-12 14:18

Weg hobby en investering voor de oude dag.
Dat ze zelf maar de kas spekken, en laat de modale mens met rust.
 
Pieter schreef op 01-11-12 17:16

Als Dhr Rutte zich zelf maar kan uitleven op de racebaan voor goede doelen dan mag en kan alles.rnHet zou fijn zijn dat het een keer ophoud met het uigeven van ons geld.rnLaat de oltimer auto met rust, er is al een keer iets veranderd ,maar daar wordt zo weer van afgezien . Mensen wakker worden met ons allen je wordt genaaid waar je bij staat.Wij werken niet meer voor je zelf maar voor vadertje staat.
 
Joske schreef op 01-11-12 17:18

Die van Rey gaat wel mooi met Wacht geld.rnen wij in de Bijstand rn42 jaar Kotenu diensten gedraait.rnen 60 jaar geweest dus lekker nog maar 2 jaar ww.rnen nu ook nog m`n Porsche 356 replica 40 jaar oud met schade verkoppen .rnstelletje flikkers dat zijn het.
 
Marie schreef op 01-11-12 17:34

Hopelijk vinden ze er wat op, 60 dagenkaart per jaar ofzo.Mijn man rijdt met oldtimer vrachtwagen 10 keer per jaar naar cross dat wordt straks een hele dure hobby!
 
gerrit schreef op 01-11-12 18:18

Ik heb al 15 jaar 2 oldtimer waar ik van keuring naar keuring rijdt gewoon hobby moet ik nu ineens voor griekeland betalen ik betaal gewoon voor m'n woon werkauto al wegenbelasting wat willen die vuile flikkers in den haag
 
Rinus schreef op 01-11-12 18:22

Het is niet te geloven!

Het ergste vind ik dat ze twee jaar geleden zoveel tijd en geld (ambtenarensalarissen e.d.) geïnvesteerd hebben om een betere regeling te maken voor oldtimers en deze regeling is nog maar net ingevoerd, of dit kabinet gooit het alweer in de prullenbak!
Dat is nog dus miljoenen weggooien!

De nieuwe regeling was toch prima, daar is door de geleerden lang en breed over gesproken en uiteindelijk is dat er uit gekomen.
Hoe kan iemand die bij zijn volle verstand is zoiets nou zomaar beslissen, onbegijpelijk!

Ik ben ervoor om met alle oldtimers in Nederland naar Den Haag te rijden en ze daar te laten staan tot er een beter regeling komt, anders belanden ze toch allemaal in het oud ijzer!
 
Albert schreef op 01-11-12 18:24

Ze zijn gek geworden hoe kan je iemand Zo zijn geld af pakken ik ben een liefhebber ik heb zelf 3 oltimers waar ik al mijn geld in heb geduwd
 
hoekstra walter schreef op 01-11-12 18:34

wordt weer eens tijd dat de zee ,ons helpt dan kan de heer rutten met de waterfiets naar zijn werk di oplichter groetjes
 
Brandweer schreef op 01-11-12 19:48

Heb ik eindelijk een mooie oude brandweerauto, jarenlang voor gespaard, druk bezig met het opknappen van deze bus, wordt door deze .........regering je hobby afgepakt. En dit treft niet alleen de oldtimersbezitters maar wat te denken aan oldtimerverkopers, garages, restauratiebedrijven, en noem maar op. En het wordt dan waarschijnlijk heel rustig op oldtimer evenementen, en dat is uiteindelijk ook de bedoeling van die oplichters van de Nederlandsche Regering.
 
Ronald Hoftijzer schreef op 01-11-12 19:51

Inderdaad de profiteurs mogen ze van mij aanpakken. De mensen die geen 1e auto op naam hebben staan willen alleen goedkoop rijden. Diegenen die netjes betalen voor de 1e auto en hiernaast nog een oldtimer hebben moeten nog steeds zijn vrijgesteld.

De diesels die in het principe al veel schoner zijn als de benzine auto's zijn in Nederland ook nog steeds niet volgens een normale belastingschijf ingedeeld, typisch voor een graaicultuur waar we momenteel in zitten!!

Als ze ook de oldtimers nog gaan belasten is bij mij de geloofwaardigheid een beetje weg. Dit bevestigd namelijk dat ze bij het vrijstellen van de 'groene` auto's een rekenfoutje hebben gemaakt en hier de groep met oldtimers maar voor moet opdraaien.
 
Ronald Hoftijzer schreef op 01-11-12 19:54

Inderdaad de profiteurs mogen ze van mij aanpakken. De mensen die geen 1e auto op naam hebben staan willen alleen goedkoop rijden. Diegenen die netjes betalen voor de 1e auto en hiernaast nog een oldtimer hebben moeten nog steeds zijn vrijgesteld.

De diesels die in het principe al veel schoner zijn als de benzine auto's zijn in Nederland ook nog steeds niet volgens een normale belastingschijf ingedeeld, typisch voor een graaicultuur waar we momenteel in zitten!!

Als ze ook de oldtimers nog gaan belasten is bij mij de geloofwaardigheid een beetje weg. Dit bevestigd namelijk dat ze bij het vrijstellen van de 'groene` auto's een rekenfoutje hebben gemaakt en hier de groep met oldtimers maar voor moet opdraaien.
 
David schreef op 01-11-12 20:10

Ik weet niet wat ik hoor ik heb 6jaar geleden een Chevy Van gekocht uit 1983 uit Duitsland dit omdat me vader het zulke mooie auto's vond. Hij moest opgeknapt worden en ben ik toen gaan doen alleen 2jaar later overlijd me vader. Hij is nog niet klaar maar zit wel bergen geld in en dan schiet het op en dan krijg je dit een voelt als een dolk in mijn rug. Wat een ellende. Hopelijk kan de BOVAG voor ons alle wat betekenen.
 
Henry van der Veen schreef op 01-11-12 20:32

http://petities.nl/petitie/behoud-van-oldtimer-wegenbelastingvrij
 
cor smith schreef op 01-11-12 21:14

helemaal goed, waarom een schone jonge auto zwaar belasten en een oude vieze niet? ik vind dat erg krom, dus gewoon betalen, hoeven wijdat ook niet voor ze te doen, te duur? heb nog 2 fietsen te koop
 
joop te paske schreef op 01-11-12 22:00

ik had er zeven, en de meeste km. gaan naar de garage voor de apk (ook al zinloos) omdat ik gemiddeld 100 km per jaar rijdt. ben nu met 1 jaar failliet denk ik als het oud ijzer niet heel duur wordt
 
Hein schreef op 01-11-12 22:03

Ook ik voel me genaaid, heb afgelopen 2 winters 2 KLEINE, NEDERLANDSE Peugeot'jes 205 uit '86 van benzine naar diesel omgebouwd. Daarvan zij er tot 1998 veel van gemaakt. De k-waarde bij de herkeuring bij de RDW: 0.21! Ze zijn dus niet erg milieu-vervuilend en erg zuinig 1:20 Met 3 kinderen en modaal inkomen was ik blij dat ik ze ook af en toe op deze manier wat kon laten rijden. Rijbewijs wil je ze toch graag meegeven, dat was ook een rib uit ons lijf.Ik moet het hebben van mijn handigheid en creativiteit, alles zelf doen. Maar het wordt saai in Nederland, ik vind er niks meer an! De auto's kunnen naar de stort, 4000 euro handelswaar wordt me ontnomen en een stuk levenslust.
Ben blij dat ik het even van me af kan schrijven.
 
T, willems schreef op 01-11-12 22:05

gewoon kilometerheffing invoeren.
 
farid schreef op 01-11-12 22:09

ik snap er niets van van de heel regering
Rute verdient genoeg en hij hoef zelf ook geen belasting voor de auto te betallen
Ze komen elke dag met nieuwe regels voor de oltimers.
Eerste 25 jaar daarna 26 en 30 jaar
En nu iedereen de oldtimer naar de ijzerboer brengen.
Warrom is allen in nl de autobelasting zo duur. Heel europa rijdt voor weinig en nl betaald de hoofd prijs.
 
Wilfred schreef op 01-11-12 22:30

Voor de echte liefhebbers die af en toe op een mooie zondag in hun oldtimer rondtoeren, moet de vrijstelling wegenbelasting zeker blijven. Maar de misbruikers van deze regeling die hun oldtimer voor dagelijks gebruik hebben, moeten gewoon zoals ieder ander mens wegenbelasting betalen. Ze staan in dezelfde file als ik, waarvoor ik € 145,- wegenbelasting per maand betaal. Dat is toch niet meer dan logisch toch? Ik ben nog steeds een groot voorstander van het verwerken van de wegenbelasting in de brandstofprijs. Rijd je veel, dan betaal je veel, rijd je weinig, dan betaal je weinig.
 
Manuel schreef op 01-11-12 22:42

Het is gewoon te gek voor woorden aan het worden hier. Ze moeten gewoon de totale wegenbelasting afschaffen, ze moeten het gewoon verwerken in de brandstof, wil je veel kilometers rijden dan betaal je daar automatisch voor want je tankt meer, rij je weinig, tank je minder. Ik vindt dit de meest praktische oplossing.
Of de regeling blijft van kracht of ze moeten bovenstaande gaan toepassen.

Begin een beetje moe te worden van die Rutte en Samson.

Wij knetterhard werkende mensen die al
elke maand moeten rekenen of we al een beetje positief financieel het einde van de maand halen.
Dit land wordt gewoon te gronde gericht.

Ik denk dat de burgers maar eens tot actie over moeten gaan.

Ik zou zeggen : Rutte en Samson bedankt(stelletje huigelaars)

De groeten
 
jacob schreef op 02-11-12 00:25

zelf hebben ze grote autos en een goed loon komt bijeen rutte en die adere lul niet zo krek met het geld die komen goed rondmet een geld ze maken de mense ook zo slecht door die vuile regels allemaal en maar vegaderingen houden en bedenken wat ze de gewoone man allmal kunnen afpakken klootzakken zijn het
 
jantje schreef op 02-11-12 08:15

ik vind het te zotte, ik heb een scirocco type 1 van 1976 voor de zomermaanden, ik rij daar dan mee weekends heb hem nu zelf al 15 jaar pffffffff
dan moet ik twee auto's betalen dit kan ik niet op brengen maar wil me autootje eigenlijk niet kwijt
 
piet schreef op 02-11-12 10:42

er gaat niets van door,brussel is de baas.het is een europese maatregel.
 
erik schreef op 02-11-12 11:07

Nederland wilden PVDA, Nederland krijgt PVDA. Zo is het, dus nu niet klagen. Tuurlijk is het belachelijk.Elk voordeeltje word je afgenomen. Dat is jaren zo met PVDA nu in samenwerking met de VVD.
 
Cor heufs schreef op 02-11-12 11:35

wegenbelasting heffen op oldtimers ?, maar dat ze de handelaren en toeleveranciers ook de nek om draaien hebben ze niet in de gaten, let wel dat deze bedrijven hun vooraad eind 2012 geheel afschrijven, personeel kunnen ontslaan en faillisement aanvragen, al met al zal de nederlandse staat hierdoor weer een hoop belastinginkomsten mislopen, dus dan maar onder de noemer millieu ! de productie van de huidige voertuigen is meer belastend voor het millieu dan het rijden met een auto die al meer dan 25 jaar mee gaat, toen werd er nog kwaliteit geproduceerd en een model werd langer in stand gehouden, de huidige wegwerp voertuigen gaan maar 8 tot 10 jaar mee, elk jaar een nieuw model wat aanpassingen in de fabriek met zich meebrengt, het millieu word belast door het enorme energieverbuik in de fabrieken waar robots het werk doen van mensen, had men hier eerder bij stil gestaan had men in Born nog steeds Daf en Volvo gebouwd met 5000 werknemers.
Dan de uitstoot in gram/km, dit is een lachertje, voorbeeld, een VW Jetta 2.0 TFSI uit 2010, werd geproduceerd in Mexico, heeft een uitstoot van 161g/km af fabriek opgegeven voor USA en Mexico, in Duitsland 171g/km en in Nederland 183g/km, wat is nu de werkelijke uitstoot in g/km, zo zijn de normen voor het vaststellen hiervan in elk land anders echter alle volgens fabrieksopgave , laat ze eens een echte test doen dan komen ze er wel achter, en dit met elke nieuwe auto !! zodat een Hybride ook juist op de lijst komt als een B of C label, en de A label lijst zal heel kort worden zodat er meer wegenbelasting kan worden geheven over de voertuigen met een B of lager label, onze regering veel succes gewenst met het aan de man brengen van fabeltjes.
 
Krijn schreef op 02-11-12 14:52

Oplossing: enkel belastin heffen op ingevoerde old timers. de Nederlandse old timers hebben hen steentje bijgedragen aan de het wegennet na 25 jaar belasting betalen. zo voorkom je ook import van de stinkende duitse wagens.
 
Ruud schreef op 02-11-12 18:57

.Altijd geklaag over vuile duitse auto s van meer dan 25 jaar oud.Dat valt reuze mee immers ook deze auto s ondergaan apk en een roetmetingen ikm zie meer rook wolken achter een stadsbus dan een oude mercedes
Wat kost het wel niet aan energie om een nieuwe auto te bouwen?Bij mij weten is het schoner om heel lang met een oude auto te rijden dan steeds eenn nieuwe.En ja over vuile duiste autos, dat klopt alleen bij 2 takt trabanten.Ik denk ook niet dat iedereen zijn oldtimer naar de sloop brengt maar wel gaat uitvoeren naar afrika.Dus de vervuiling voor zover daar sprake van is gaat elders door maar niet hier.
 
nizar schreef op 02-11-12 19:22

Ben net een klaar met het renovere van een Mercedes 280SL Pagode uit 1969 leuke overheidd pfffff
 
martin schreef op 02-11-12 21:52

het mooie is wel dat elektrische auto,rijden gestimuleerd word ,ik denk niet dat die biljartbal en die homo weten dat er kettingzagen ,houtschredders , bulldozers ,vrachtwagens zwarte pluimen hebben uitgeblazen alvorens er groene stroom uit het laadstation komt , denk toch eens na,mischien zijn wij ongeschoold ,maar in den haag zijn ze gewoon dom!!!
 
tommy. schreef op 03-11-12 01:51

Pfffff. De zoveelste verrassing .
Wat ik niet snap dat de mensen nog steeds stemmen op die gasten .
We weten nu toch wel dat het allemaal leugenaars zijn daar in den haag .. toch elke keer gelooft de Nederlander weer in die praatjes.
Stelletje weekdieren.. ik rijdt al jaren oldtimer , heb er div gehad .. ik blijf gewoon rijden .. maar voor sommigen wordt het toch weer verziekt ... Triest .. denk aan emigreren naar Australië .. want in Nederland blijven ze gewoon door googelen met het geld van de werkpaardjes .. verdrietig word ik er van ...!!!! Slappe zooi die Samson, Rutte en de rest .. fkkg mavo matrozen.
 
Frank22 schreef op 03-11-12 11:19

Amen martin
 
Frits schreef op 03-11-12 13:03

Heb pas men droom auto geimporteerd is uit 86 rij er alleen in voor de vakantie. Heb gas in laten bouwen omdat dit bter is voor het milieu. Dus gaat dat argument ook niet op. Zijn een stelletje zuigers ofdat het zo slecht gaat in nl
 
Lian schreef op 03-11-12 13:58

Gewoon alle Nederlandse oltimers, dus met origineel kenteken, onberoerd laten. Het is toch een centen kwestie, en deze voertuigen hebben dus 25 jaar lang in Nederland de schatkist gevuld.
 
omar schreef op 03-11-12 14:14

ze hebben niets doen
 
jantinus schreef op 03-11-12 14:37

Tip gebruik de oldtimer als Botsauto en til de verzekering een beetje je moet toch wat in deze tijd pompen of verzuipen dit kabinet voert de criminelen en die reden het in deze maatschappij
 
Mark schreef op 03-11-12 15:18

Laat ze nou gewoon alles ouder dan 30 jaar (echte oldtimers) en met een 2e auto, waarover belasting wordt betaald, vrijstelling geven!
 
Moderne oorlog schreef op 03-11-12 15:39

Pak de mensen zoveel mogelijk af je best doen word heeeeeeeeeeel magertjes beloond.Maak gewoon alles op trek een uitkering en ga zwartwerken dit land wil niet anders.Pak de betaalde sport voetbal tennis maakt niet uit welk miljoenensport en niet tevergeten de kunst wereld.Liefer een schilderij dan 1000 gelukige mensen.maar nee de slaven van dit land stukje bij beetje afpakken. als je nou iedere arbeider een maand geen geld doet wat leverd dat niet op voor de schadkist? . Je krijgt dooien maar ook meer ruimte voor de goedkope buiten landers en dat is weer goed voor de speknekken hier. Gewoon de mensen alles afpakken dan hebben we ook niets meer om ons zorgen om te maken en kunnen we pas echt protesteren en de boel op de kop zetten en de mensen met veel geld in angst laten leven.Ze zijn op de goede weg voor een oorlog groetjes
 
hendrik schreef op 03-11-12 19:53

De regeling is ontstaan uit uit begrip voor de HOBBYIST, die een oldtimer heeft voor plezierritjes. Helaas zijn/waren er lui die dachten zo een dikke oude rokende ster te moeten rijden, vreselijk die stank van rokende diesels.
Voorstel van mij is dan ook er moet een eerste auto opnaam staan, dan mag er een oldtimer belastingvrij worden gereden.
Of zoals iemand al zegt een 60 dagenkaart, zoveel mooie zomerse zondagen heeft ons landje tocht niet.
 
roy 383 stroker schreef op 03-11-12 20:42

alles laten zoals het nu is en vanaf volgend jaar geen nieuwe oltimers erbij!!!
 
John schreef op 03-11-12 21:39

Alle oldtimers die in ons landje al 25jaar betaald hebben belastingvrij laten en voor erg vervuilende auto's een Katalysator verplichten om belastingvrij te kunnen rijden, dan is iedereen happy.
 
Andre schreef op 03-11-12 22:48

Als dit plan door gaat, gaat mijn oldtimer in de verkoop of ik rij hem totaal loss. Ik weiger te betalen voor die paar kilometers die ik per jaar rij. Dat is uitgerekend peperdure kilometers. Ik betaal trouwens al een godsvermogen aan mrb van mijn eerste auto.
 
roel schreef op 03-11-12 23:40

Wat een onzinnig gedoe weer. Het produceren van nieuwe auto's is net zo goed milieubelastend. En geen enkele zuinige auto haalt in praktijk de cijfers waarvoor ze vrijstelling mrb krijgen.
Afschieten die maatregel.
 
Martyn schreef op 04-11-12 01:21

Als ik dit geweten had, had ik op een andere partij gestemd. Als het kon trek ik bij deze mijn stem terug.
 
OltimerDre schreef op 04-11-12 05:06

ik heb er een paar op lpg.als je daar wegenbelasting voor moet betalen ben ik gouw klaar met mijn hobby.en ik denk dat die milieu vriendelijker zijn dan verschilende nieuwe autos.rnik hoop dat er toch een regeling gevonden wordt.
 
Leon schreef op 04-11-12 08:45

Al deze onvrede is een voedingsbodem voor enge politici, duidelijk omdat er nog weinig feeling is met de gewone mens. Mijn vader zei, als een man geen hobby heeft, dan is het geen vent. Maar ik ben bang dat we verplicht straks alleen nog maar een beetje kunnen gaan shoppen met onze vrouw. Ik bid voor de 60-dagen kaart en op stabiliteit.
 
Paul schreef op 04-11-12 09:06

Helemaal afschaffen is natuurlijk weer een belachelijk idee. Maar ze kunnen wel een pijldatum nemen, dat auto's t/m 1985 belastingvrij mogen rijden, mits dit een tweede auto betreft en hij oldtimer verzekerd is. Daarnaast zouden ze ook een jaarlijkse APK kunnen invoern immers is dit bij alle auto's ook zo. Naast dit alles, mogen ze wat mij betreft ook een oldtimer keuring geven als de auto origineel is. Dus heb je een benzine auto dan kan er geen gas in. Zo kun je wel de ontduikers aanpakken. En de liefhebbers tegemoet komen. want een echte liefhebber bouwt geen gas in zijn auto omdat deze hem juist origineel wil houden, en ja het is een hobbie en een hobbie kost geld. wil je dit als hobbie auto hebben dan zul je ook de brandstof moeten betalen hiervoor. En tuurlijk snap ik het kabinet wel ze moeten ergens de centen vandaan halen.
 
Bert schreef op 04-11-12 11:08

Ten eerste voor alle eikels die schrijven dat oldtimers vuil zijn en bezine zuipen en dat wij ze niet hebben als hobby, kan ik maar een ding zeggen VALDOOD EIKELS. Ik heb een corvette en een Harley.Mijn corvette is uit 1978 en die had ik al voor dat die belasting vrij werd. Voor die gene die denk slim te zijn en zeggen dat ze vuil zijn,auto's uit america hadden al begin jaren 70 een kat er onder enkel hier hadden ze nog geen loodvrij bezine. Toen het er was nieuwe kat er ondergezet en mijn auto was weer schoon. Bij metingen zelfs schooner dan nieuwe auto's. Mijn Harley is uit 1963. Die heb ik ook gereviseerd en rij ook op loodvrij. Ik rij alleen in de zomer met goed weer(dus bijna nooit) want ik ben er zuinig op mijn voertuigen. De mensen die ik ken die ook en oldtimer hebben rijden ook alleen in de zomer,maar we moet ook af en toe onze auto's en motor's starten en rijden in de winter, want stil staan is ook niet goed voor een voertuig.Wat ik uit spaar aan wegenbelasting gebruik ik voor mijn corvette en harley om ze op de weg te houden.Denk na mensen nu is het wegenbelasting morgen hypoteek aftrek, ziekte kosten,stook kosten,elektra,enzovoort enzovoort. Moeten we dan zeggen had je maar geen huis gekocht,niet meer ziek worden,niet meer stoken etc etc. Straks is het werken tot je dood ben, geen vakantie, geen hobby's niks.
 
cris wiegman schreef op 04-11-12 12:26

als jongensdroom wilde ik graag een chevy van (a-team busje) gezocht en gevonden een 6.2L V8 diesel. van ver weg gehaald. heeeeel veel tijd in gestoken (ook geld) gebruik de auto 's maandags naar mijn werk en vrijdags weer terug naar huis. dat is 88 km bij elkaar. ben in de twee jaar dat ik de auto nu heb 1x naar zandvoort geweest (american sunday) en dit jaar 1x naar amsterdam. de auto is van 1983. dus belasting vrij. maar volgens de berekening mag ik straks €3100 euro wegenbelasting gaan betalen???? of ik zal hem naar camper moeten omzetten €780 per jaar. maar dan zit er wel weer een hele dure verzekering aan vast. en dat voor een auto die maar als tweede auto op de oprit staat! verbruik is 1:8 en de uitstoot is prima bij de apk keuring. (2550kg ledig gewicht en stroomlijn 0) terwijl er wel andere moderne slurpers op de weg zijn. totaal onterecht wat die "harry potter met Pino doet"
 
John schreef op 04-11-12 12:36

Toen ik mijn classic car kocht had je een 60 dagen kaart waar je 2 maanden wegenbelasting voor betaalde, iedere dag dat je ging rijden moest je invullen en aan het eind van het belastingjaar opsturen voor controle. Toen dit werd afgeschaft was ik hier al bang voor, had het alleen al veel eerder verwacht. Die 60 dagen kaart heb ik nooit vol gekregen dus als ik het hele jaar moet gaan betalen blijft er niks anders over dan de auto op blokken te zetten en het kenteken te schorsen (ontvangen die oplichters toch elk jaar een bijdrage) hoop alleen dat de verzekerings maatschappijen hierop inspringen met een aparte 0 km polis

Hieronder een link naar de belastingdienst
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/auto_en_vervoer/belastingen_op_auto_en_motor/motorrijtuigenbelasting/
 
Chris schreef op 04-11-12 15:40

Polen, Roemenen en Bulgaren al in Nederland zijn gevestigd en wanneer de auto die het betreft is aangeschaft, zodat belasting kan worden verrekend vanaf het moment dat zij zich in Nederland vestigden. Ook iets dat flink gewicht in de schaal legt, veel Polen bijvoorbeeld wonen hier al ruim vijf jaar, maar hebben nog nooit wegenbelasting betaald.
 
Marco schreef op 04-11-12 19:43

Echte liefhebbers van oldtimers hebben niet als eerste auto. Sowieso pas belastingvrijstelling als je de oldtimer als 2e auto hebt.
 
Diana schreef op 04-11-12 20:33

Ik heb er drie. '66, '86 en '85. Met die ene uit '85 rijd ik dagelijks. Ik heb hem lila gespoten en ben knettergek op die auto. Ja: hij is import en diesel. De andere twee heb ik al jaren. Die uit '66 is een 2CV, overigens Franse import.
Wil iemand een camper uit '86?
 
Roland schreef op 04-11-12 22:05

Ik ben in het bezit van een MB 408 camper uit 1970 en al sinds 1992 van een HD Electraglide uit 1978 heb ik gewoon belasting voor betaald in het verleden. zijn nu al een tijdje belastingvrij maar ik rijd maar heel weinig kilometers ik vind het belachelijk als ik in ieder geval voor de Camper, die een aantal weken per jaar uit de stalling komt, belasting moet gaan betalen. Rutte en Samson, ontneem die clubjes mensen nu niet hun hobby. Er blijft steeds minder reden over om hier te blijven, kan toch niet zo zijn dat je iedereen hier wegjaagt. Groeten van een liefhebber die nog wat langer liefhebber wil blijven.
 
tomm schreef op 05-11-12 11:45

slaat echt nergs op ik weet niet naar waar dit land toe wilt maar zo kan het niet meer verder gaan hoooorr
 
Dries schreef op 05-11-12 18:20

Betekent dat we moeten emigreren naar een ander land we worden gewoon weggejaagd hier!!! alles stijgt maar en maar werken je houdt niets over!!! en nu weer dit! waar is het goed voor dan dat ze het de europese Unie noemen??? alleen NL is bezig met zulke boeven praktijken!
 
Roland schreef op 05-11-12 21:08

Op petities.nl kan je in ieder geval een petitie ondertekenen om aan te geven dat je het met de maatregel niet eens bent. Op de pagina bij zoeken gewoon even zoeken op "belasting oldtimer" Ik hoop dat velen die het met deze regel niet eens zijn zullen reageren.
 
Bas G schreef op 05-11-12 21:23

Pfff, jaren sparen voor de oldtimer, rij er net een jaartje in, krijg je dit. Het volle pond is echt not done en is in mijn ogen onacceptabel! Keihard werken, enorm veel belasting betalen en dat kleine stukje hobby willen de heren ook nog af gaan pakken. Sterker nog de auto is gewoon flink in waarde gedaald door dit geweldige kabinet, bedankt he! Ik weet weer waar ik voor aan het werk ben, Griekenland / Europa! Korte temijn beleid(?) wat nergens over gaat en vraag me af of hjet wettelijk allemaal kan om dit soort maatregelen met zulke grote financiele gevolgen op lastsecond termijn uberhaupt ingezet mogen worden?
 
john schreef op 05-11-12 22:48

Wegenbelasting moet in de brandstofprijs verwerkt worden. Mensen die veel met een oldtimer rijden betalen dan veel, mensen met een zuinige auto betalen dan minder. Nu is de wegenbelasting een belasting op bezit van een auto maar een auto die stilstaat vervuilt niet en belast de weg niet.
 
Landy schreef op 05-11-12 23:08

En wat te denken aan al die bedrijfjes die de oldtimers onderhouden. Zelf grote liefhebbers en super goede garagehouders. Ze doen er alles aan om oplossingen te vinden. Creatieve mensen, altijd op zoek naar originele onderdelen. Zou de VVD die ondernemerszin nu ook om zeep helpen. Zo verloochenen zichzelf weer. Kiezersbedrog. 't lijkt wel een kinderlijk ruil spelletje. Van ruilen komt huilen. Ben benieuwd hoe lang dit kabinet bestaat...
 
jantje schreef op 05-11-12 23:32

gewoon belasting betalen!!! er rijden al zo veel marokanen en turken in mbrond en die mogen ookgaan betalen
 
Jessy schreef op 06-11-12 00:44

ben 3 maanden bezig met een mercedes g klasse om 'm helemaal te ressorteren, deze week is ie eindelijk klaar maar dan nu die stomme regel van die xxxx Rutte.. heb al dik 20.000 euro geinvesteerd + honderden uren..
 
Jessy schreef op 06-11-12 00:48

ben 3 maanden bezig met een mercedes g klasse om 'm helemaal te ressorteren, deze week is ie eindelijk klaar maar dan nu die stomme regel van die xxxx Rutte.. heb al dik 20.000 euro geinvesteerd + honderden uren..
 
Poul schreef op 06-11-12 11:11

Ik snap dat men het dagelijkse gebruik van young-timers wil aanpakken.
In een dergelijke situatie moet natuurlijk gewoon wegenbelasting betaald worden.
Echter de hobbyist die maar af en toe met zijn oldtimer rijdt, moet ontzien worden. Er zijn heel veel mensen met meer dan één hobby-auto. Het instandhouden daarvan wordt onbetaalbaar.
Ik vind het voorstel dat in het artikel is gegeven wel goed, maar vermoedelijk slecht controleerbaar. Mijn voorstel zou zijn om de grens van 25 jaar naar bv 30 of 35 jaar te verlengen. Zeker bij laatstgenoemde leeftijd, zullen er niet veel auto´s meer dagelijks gebruikt worden.

Een combinatie is natuurlijk ook mogelijk.
Een andere optie is een speciaal kenteken. Indien je auto een dergelijk kenteken heeft, mag er alleen mee gereden worden op een aantal dagen in het jaar. Uiteraard zelf te kiezen, maar vooraf vast te leggen. Indien je dan wordt aangehouden, kan simpelweg gecontroleerd worden of de betreffende dag vooraf is vastgelegd.
 
Henk schreef op 06-11-12 13:01

Alternatieve maatregel zou ook kunnen zijn: elke auto (kenteken) in NL moet minimaal 5 jaar wegenbelasting hebben betaald. Auto's van 35 jaar en ouder: altijd wegenbelastingvrij. Hiermee zou je de import van auto's uit met name midden jaren 80 kunnen indammen en spaar je de orig. NL auto's.
 
annie schreef op 06-11-12 14:12

het is triest dat er zelfs mensen zijn die een ander het voordeel van een oldtimer niet gunnen, wel eens bij nagedacht het waarom deze mensen oordelen hebben ? ze hebben waarschijnlijk zelf om de zoveel jaar een nieuwe auto, niet iedereen kan dat van zijn zuur verdiende centjes, die proberen hun geliefde bakkie op de weg te houden en het geld wat we uitsparen met belasting te steken in de auto zodat ook de gewone arbeider auto kan rijden het is toch triest dat je iedere dag hard werkt en niet een auto op de weg kan houden. voor veel van ons zal het dat wel een bakfiets worden maar ach ja wat kan iemand dat schelen die toch al ieder jaar een nieuwe auto haalt. lekkere mentaliteit achterlijke dure pakjes die over jou als arbeiders gezin oordeeld weet je wat mij een strak plan lijkt, pas eerst de hondenbelasting maar eens aan, bij de ene gemeente betaal je niks en bij een andere gemeente betaal je, je scheel nee da's lekker eerlijk stelletje simpelle mutsen, honden schijten in iedere gemeente hoor!!!!, of wist je dat nog niet ? over vervuiling gesproken.
En we moeten ook iedereen helpen in het buitenland 'rot toch op man' zorg eerst voor hard werkende arbeiders in ons land die hun hele lichaam hebben versleten door het harde werken en het niet eens halen om tot aan hun pensioen te werken.
nou dure pakkies veel plezier in je nieuwe auto,
stelletje kortzichtige ........ vul zelf maar aan.
 
Henk schreef op 06-11-12 14:57

Geimporteerde auto's van 25 jaar en ouder waarvoor nog nooit 1 cent wegenbelasting is betaald, zouden minimaal 5 jaar wegenbelasting moeten betalen. Auto's vanaf 35 jaar en ouder moeten altijd worden vrijgesteld, import of niet. Daarmee blijven originele NL auto's waarvoor keurig 25 jaar lang belasting is betaald, gespaard en ook alle auto's van 35 jaar en ouder.
De overheid wil kennelijk geld zien van old- en youngtimer bezitters en voorkomen dat er nog meer van die zogenaamd vervuilende auto's uit met name midden jaren 80 worden geimporteerd. De belastingvrijstelling is oorspronkelijk bedoeld voor hobbyisten en die moet nu worden gespaard.
 
Sjarlie schreef op 06-11-12 16:25

Eens met Henk. Leeftijd moet idd opgeschroefd worden. 25 jaar is een vrij normale leeftijd voor auto's geworden. Bij importeren kan er ook gedacht worden aan 5 jaar vol betalen. 35 zou de nieuwe standaard moeten icm met een jaarlijks KM quota.
 
peter schreef op 06-11-12 16:26

simpel houden ,een auto moet 30 jaar op nederlands kenteken staan om voor vrijstelling in aanmerking te komen.en als het kabinet denkt met afschaffing wat te verdienen hebben ze het mis.
kijk maar eens hoeveel menen hun geld met deze autos en motoren verdienen(garages autospuiterijen aftermarketparts beurzen en alles wat er omheen hangt .denken ze in denhaag soms dat als men belasting voor zijn oldtimer moet betalen dat de auto dan blijft ,nee dus .korten op kunst en cultuur mag niet omdat er een paar liefhebbers van zijn ,ik denk dat er meer liefhebbers van oldtimers zijn zowel autos als motoren
 
prius? een schroefmachine op wielen jah! schreef op 07-11-12 00:02

Een reactie die niet alleen over wegenbelasting gaat ....

Het duurt niet lang meer of de hard werkende burger moet weer naar zijn/haar werk toe op het brommertje of op t fietsje net als in de 60er/70er jaren
Incl bakje "droog" brood op de bagage drager.
Het is dan ook niet verwonderlijk dat sommige klanten van ons met nog net apk goede banden of remmen weer het pand verlaten omdat ze anders eind van de maand de menzis niet meer kunnen betalen of erger nog ..
Veiligheid voorop toch? dus niet, komt wel als we wel geld hebben meneer.zegt de dame met het niet al te technisch frisse automobiel.en gaat heen ...
Om vervolgens apk goedgekeurd maar zeker niet comfortabel en op de lange termijn VEILIG haar weg te vervolgen
Nu dan ook de man met de pet nog even aanpakken die hobby matig graag op een mooie zomerdag zijn pride & joy(de een mooier dan de ander) uit de garage haalt en daar veel plezier aan beleeft, dan wel alleen of met anderen .
Nee dan de "groene rijders" belonen dmv geen wegenbelasting en/of minder bijtelling Ik zeg aanpakken die handel
Een dikke 5 serie diesel rijden met minder bijtelling omdat er een start stop systeem opzit ?? zodat meneer de manager "relatief" goedkoop naar kantoor kan rijden.. kom op zeg.

Dan is het ook nog eens zo dat de huidige diesels kankerverwekender zijn dan de stokoude scheepsdiesels omdat deze geen tot nauwelijks fijnstof produceren tov de laatste generatie
(ja roetfilters heb ik van gehoord maar wat gebeurd er tijdens het regenereren van de roetkat juist blaast alsnog alles naar buiten met of zonder een kanker verwekende toevoeging in de brandstof maar dat zijn dan weer zaken waar we het nooit over hebben)

Dan doen er ook nog verhalen de ronde dat 3 op de 10 hybride auto's meer brandstof verbruiken dan de fabrieksopgave doet geloven.
En of dat nou rijgedrag afhankelijk is of niet
Nou vraag ik u als dat echt zo is hoe kan dit dan in godsnaam gebeuren dat zo'n miskleun hier in ons groene Nederland rondrijd/ type goedgekeurd is (zonder apk milieu eisen??)
Zoiets word toch eerst getest/onderzocht en gecontroleerd lijkt mij

Nee witte boorden gangsters uit Den Haag Eerst met echt betere argumentatie of oplossingen komen
Alvorens u dit soort uitlatingen in de media tot uiting brengt.
Ik hoop voor jullie dat dit sprookje niet doorgezet word want dat zou zomaar eens een abrubt einde van dit kabinet kunnen worden.

Vriendelijke groet en succes met het plunderen van Nederland om daarna de "winst" weer over de balk te smijten
 
Willem schreef op 07-11-12 10:25

Gewoon wegenbelasting in bezine berekenen, dan is gewoon iedereen gelijk, rij je meer km's. Betaal je ook voor het gebruik van het Nederlandse wegennetwerk. Eerlijker kan het niet. Oldtimers moet belasting vrij blijven. Leeftijd moet zeker wel omhoog om alle rotte appels er uit te halen, hele volksbuurten rijden hier in geïmporteerde Mercedessen. Mijn lijkt het goed om jonger dan 30 jaar gewoon te rekenen als normale auto's, 80 procent rijd er waarschijnlijk dagelijks in. Tussen de 30 en 35 jaar een kleine bijdrage, bijv. 200 EUR in het jaar. Ouder dan 35 belasting vrij. APK, jonger dan 30 jaar ieder jaar APK. Ouder dan 30 om de 2 jaar APK. Is je auto van voor 1960, kun je vrijstelling aanvragen voor APK als je kan aantonen dat het in goede conditie is, zoals liefhebbers voor hun auto zorgen. Mvg Willem
Vw karmann ghia 1963
Vw kubel 181 1974
Citroen berlingo 1998
 
ge schuijt schreef op 07-11-12 12:36

rutte en samson bedenk toch eens iets goeds.maar geen losse flodders.
 
Henk schreef op 07-11-12 13:01

Oplossing: enkel belastin heffen op ingevoerde old timers. de Nederlandse old timers hebben hen steentje bijgedragen aan de het wegennet na 25 jaar belasting betalen. zo voorkom je ook import van de stinkende duitse wagens.
 
kees schreef op 07-11-12 16:01

ze moeten alle belastingvrije autos in den haag binnenrije als dit doorgaat want de gewone man mag niets hebben pomp nog meer geld naar buitenland sukkels en laat de mensen hier van de straat vreten
 
Morris schreef op 07-11-12 18:22

Je oldtimer als tweede auto laten registreren is prima als je twee auto's hebt. Voor de mensen net als ik die alleen een oldtimer hebben en maar 4 x per jaar tankt wordt het een dure grap.
 
sebastiaan schreef op 07-11-12 20:05

Wat meneer Samson en Rutte niet begrijpen is dat een hele automobiel sector om zeep helpen met de nodige ontslagen en faillissementen van dien verder help de waardevermindering - lees kapitaalvernietiging ook niet mee. van al die oldtimers die niks meer waard zijn mensen gaan echt geen belasting betalen voor hun "goedkope" auto en die verdwijnen dus op de sloop. deze zogenaamde bezuinigingen kosten de schatkist alleen maar geld maar om dit te kunnen zien moet je toch echt verder kijken dan je neus lang is (langetermijn visie noemen ze dat) dit komt helaas niet in Rutte en Samson hun woordenboek voor. stelletje sukkels
 
erwin schreef op 07-11-12 20:40

dat er bezuiniging plaats vinden snap ik maar niet aan mensen die een hobby hebben afpakken stelletje glad jakkers echt zo smeerig spelletje en dan ook nog is zomaar weer 2 mil aan turkye geven net of het strooi goed is op 5 december jullie moeten je is ergens anders mee bezig houden dan ondschuldige hartwerkde mensen aan pakken
 
robert schreef op 07-11-12 21:53

Die wet veranderen is niet netjes en eerlijk. nu gewoon geen auto s meer belastingvrij verklaren. zo is niemand verdrietig.
 
sebastiaan schreef op 08-11-12 10:14

Wat meneer Samson en Rutte niet begrijpen is dat een hele automobiel sector om zeep helpen met de nodige ontslagen en faillissementen van dien verder help de waardevermindering - lees kapitaalvernietiging ook niet mee. van al die oldtimers die niks meer waard zijn mensen gaan echt geen belasting betalen voor hun "goedkope" auto en die verdwijnen dus op de sloop. deze zogenaamde bezuinigingen kosten de schatkist alleen maar geld maar om dit te kunnen zien moet je toch echt verder kijken dan je neus lang is (langetermijn visie noemen ze dat) dit komt helaas niet in Rutte en Samson hun woordenboek voor. stelletje sukkels
 
daan schreef op 08-11-12 15:58

Als je oldtimer voor de apk gaat krijg je dezelfde roetuitstoot test als een niet oldtimer als die test goed is zie ik het probleem niet het is weer een vies spelletje voor geld kunnen ze niks beters verzinnen desnoods minder geld voor koningshuis of hun salarissen het zielige sukkels in den haag
 
Kampen schreef op 08-11-12 17:47

Belachelijk dit. Ik zeg dit als niet oldtimerrijder, een goede vriend van mij nu (28) Heeft op zijn 20e een chevrolet chevelle SS gekocht. deze auto is 8 jaar geschorst, Aanschafprijs was 17600 euro. deze auto heeft hem in 8 jaar tijd 24000 euro gekost. revisie, restauratie, spuitkosten, alles bij elkaar op geteld. deze auto wil hij volgend jaar zomer voor het eerst mee gaan rijden. Nu krijg je dat de oldtimerbelasting word opgeheven. Beetje cru als je al met al een goede 40000 euro voor een prachtige auto hebt verbrast & de auto vervolgens niet kan betalen als hij wegenbelasting moet gaan betalen.

Waar gaat dit heen met dit *** land?
Krijgen we straks ook nog eens dat we een maximaal aantal velletjes wc papier mogen gebruiken tijdens het schijten?

dit land moet eerst de boel naar de tering helpen & gaan dan misschien eens over op het denken.
 
hans anders schreef op 09-11-12 02:59

Met zen alle pakeren in den haag op het terrein waar rutte denk dat ie slim is en samsom net ongesteld is geworde
 
Jantje schreef op 09-11-12 10:09

Wij hebben een oude brandweerauto gered van de sloop na dat een brandweermuzeum hem niet meer kon betalen (huur hallen) Nu hebben we er geld in gestopt om het nederlands product te laten zien op opendagen van de brandweer .rnAls de regering denk dat we veel gaan rijden hebben ze het helemaal fout,wat denk je van de jaarlijkse apk keuring enrnvan de benzine prijs waar we ook al belasting op betalen .Dus de haag laat de oltimers gewoon belasting vrij rijden voor die paar km per jaar .Wel ben ik tegen het woonwerk verkeer met die buitenlandse bakken .rn
 
RON B schreef op 09-11-12 15:40

milieu vervuilende???? De Oplossing:goedgekeurd katalysator en de rest is 100% kletskoek !
 
ricardo schreef op 09-11-12 18:11

nederland wordt heel communistisch
je kunt da een vw touran bestellen in zwart wit of grijs met een A-label-bleumotion-TDI
 
oscar schreef op 09-11-12 19:57

het is triest dat veel mensen hun hobby die toch wel aardig wat (spaarcentjes) kost zo in de kou worden gezet, ik noem dit kapitaalvernieteging!! en dat sommige mensen hier lopen te zeiken over dat iedereen de oldtimer gebruikt om goedkoop te rijden slaat ook nergens op!Je moet natuurlijk veel meer sleutelen om hem goed rijdend te houden en dat kost ook geld! ik heb een oude amerikaan die komt alleen met mooi weer uit de schuur en ja daar word maar een paar duizend km per jaar mee gereden!dus scheer mij aub niet over een kam met die duitse dieseltanks..
 
Willem schreef op 09-11-12 20:07

Wat ooit bedoeld was door de Federatie historische automobiel Clubs (FEHAC) om historische auto's voor evenementen op de weg te houden is misbruikt door zogenaamde autoliefhebbers die er alleen maar op uit waren om met een klassieker lekker goedkoop en dagelijke te rijden. Jammer dat de goeden weer eens onder de kwaaien moeten lijden. Jammer ook van die prachtige collectie antieke en klassieke auto's die Nederland rijk is. Veel auto's zullen naar het buitenland vertrekken, waar de wegenbelasting zowiezo aanmerkelijk lager is dan in Nederland.
 
Martin schreef op 10-11-12 16:01

Ik vindt dat we in Nederland ook een vignet systeem moeten krijgen net zoals in Zwitserland of zoals in duitsland de wegen taks
Doordat tegenwoordig alle oostblokkers hier komen werken en met hun eigen (vracht) auto rondrijden op ónze' wegen moeten ze ook betalen.rnrnMaar aangezien dat de nederlandse overheid met alle liefde voor de buitenlanders wil betalen moet het geld weer bij de hard werkende nederlanders komen die hierdoor hun hobby kunnen stoppen en ook de vele klassieker winkels zullen hier problemen mee krijgen
 
prius? een schroefmachine op wielen jah! schreef op 10-11-12 21:43

Een reactie die niet alleen over wegenbelasting gaat ....

Het duurt niet lang meer of de hard werkende burger moet weer naar zijn/haar werk toe op het brommertje of op t fietsje net als in de 60er/70er jaren
Incl bakje "droog" brood op de bagage drager.
Het is dan ook niet verwonderlijk dat sommige klanten van ons met nog net apk goede banden of remmen weer het pand verlaten omdat ze anders eind van de maand de menzis niet meer kunnen betalen of erger nog ..
Veiligheid voorop toch? dus niet, komt wel als we wel geld hebben meneer.zegt de dame met het niet al te technisch frisse automobiel.en gaat heen ...
Om vervolgens apk goedgekeurd maar zeker niet comfortabel en op de lange termijn VEILIG haar weg te vervolgen
Nu dan ook de man met de pet nog even aanpakken die hobby matig graag op een mooie zomerdag zijn pride & joy(de een mooier dan de ander) uit de garage haalt en daar veel plezier aan beleeft, dan wel alleen of met anderen .
Nee dan de "groene rijders" belonen dmv geen wegenbelasting en/of minder bijtelling Ik zeg aanpakken die handel
Een dikke 5 serie diesel rijden met minder bijtelling omdat er een start stop systeem opzit ?? zodat meneer de manager "relatief" goedkoop naar kantoor kan rijden.. kom op zeg.

Dan is het ook nog eens zo dat de huidige diesels kankerverwekender zijn dan de stokoude scheepsdiesels omdat deze geen tot nauwelijks fijnstof produceren tov de laatste generatie
(ja roetfilters heb ik van gehoord maar wat gebeurd er tijdens het regenereren van de roetkat juist blaast alsnog alles naar buiten met of zonder een kanker verwekende toevoeging in de brandstof maar dat zijn dan weer zaken waar we het nooit over hebben)

Dan doen er ook nog verhalen de ronde dat 3 op de 10 hybride auto's meer brandstof verbruiken dan de fabrieksopgave doet geloven.
En of dat nou rijgedrag afhankelijk is of niet
Nou vraag ik u als dat echt zo is hoe kan dit dan in godsnaam gebeuren dat zo'n miskleun hier in ons groene Nederland rondrijd/ type goedgekeurd is (zonder apk milieu eisen??)
Zoiets word toch eerst getest/onderzocht en gecontroleerd lijkt mij

Nee witte boorden gangsters uit Den Haag Eerst met echt betere argumentatie of oplossingen komen
Alvorens u dit soort uitlatingen in de media tot uiting brengt.
Ik hoop voor jullie dat dit sprookje niet doorgezet word want dat zou zomaar eens een abrubt einde van dit kabinet kunnen worden.

Vriendelijke groet en succes met het plunderen van Nederland om daarna de "winst" weer over de balk te smijten
 
Brinkhuizen schreef op 11-11-12 12:14

Ik ben het als velen voor mij eens.. laat alle orgineel Nederlands autos's tot 1986 gewoon lekkker belastingvrij. al het geimporteerde spul vanaf 30 jaar.
zoals dat spul uit Litouwen, Polen en de rest van de oostblok landen(de mercedessen die wij 10 jaar geleden met 800.000 km op te teller een trap verkocht hebben en die er nu weer glimmend bij staan met 200.000 km)
Gelukkig woon ik in Duitsland, dus zie een gat in de markt als dit plan doorgaat. Maar vind het erg triest voor al die echte verzamelaars en lieefhebbers die vaak veel bloed,zweet en tranen in hunn hobby hebben gestoken.
 
Leo K. schreef op 11-11-12 18:07

Ik rijd belastingvrij met een diesel van 26 jaar. Is inderdaad goedkoop rijden en gelukkig kan veel zelf repareren. Echter een auto van 26 jaar kost veel onderhoud en ik moet hierover 21 % belasting belasting betalen wat veel mensen met jongere auto's bespaard blijft.
 
dondo schreef op 12-11-12 10:08

rutte 2 wil alleen de pot vullen
en lopen achter de rijken
als hun serieus zijn ze moten des oldtimers niet invoeren we gan belasting betalen en we maken nederland vuiler wat beteken goed voor het milieu:pot vullen . hun snapen niet wat is de taak van de bomen
 
ROBERT schreef op 13-11-12 00:07

Ben al meer als 10 jaar bezig een '63 Impala tot nieuwstaat te restaureren. Steeds wat sparen en dan weer wat bouwen. Heb nog 2 Impala's en 5 Opels.
Geen showroom , maar goede auto's.
Deze fantastische hobby lukt mij al jaren te doen , met mijn bruto loontje van 32000,- als monteur bij NS.
Ben de koning te rijk als ik in èèn van de auto's rond rijd.
Heb eens zitten rekenen , paar staan op Lpg , ( HOUD JE VAST ) , 8316,- per jaar MRB.
Moet ik nog verder piepen , of begrijp je hoe mijn toekomst er ziet.
 
ronny schreef op 14-11-12 19:40

ik rij ook een belasting vrije diesel als hobby en vervoer loopt lekker zuinig heb loon net iets boven minima moet 500 km per week rijden om op me werk werk te komen als ik nu wegenbelasting moet gaan betalen kan ik beter zorgen dat ik ontslag krijg en lekker de hand op houden als gezin krijg je 1320 eurotjes heb nu krap 1400 uit me loon me opa zij altijd al vertrouw geen pvda /(Pluk Van De Arbeider )/ wie niet steelt of erft moet werken totie sterft en stelen doen die witteboorden crimies wel in den haag denk ook dat rutte en die pvda gast ook voor het regeeracoord al de afspraan haden / HOU JIJ ZE DOM HOU IK ZE WEL ARM
 
Ron_Burton_eend schreef op 15-11-12 11:18

Terecht dat er belasting wordt geheven. Ik heb al 10 jaar een belastinge vrij Burton en ben nu een oude eend aan het restaureren Ook belastingvrij. Maar dat is me gegeven en voor mij niet nodig. Die 9 euro per maand is het mij waard. Terecht dat ze die grote zware vervuilende geimporteerde diesels gaan aanpakken. Rij er eens achter!!! Je wordt vergiftigd. Tevens is het simpelweg misbruik van regels die anders bedoeld waren.rnHetzelfde geldt voor een oude belastingvrije auto op LPG, wat een waanzin. Dan ben je de boel aan het flessen en gewoon goedkoop veel kilometers aan het maken.
 
Chris schreef op 15-11-12 17:20

Heb na jaren zwoegen waardoor ik nu in de WAO zit eindelijk een oude Mercedes, waar ik al een 6.500 euro aan restauratiekosten aan betaald heb, kan ik hem volgend jaar naar de sloop brengen. Bedankt heren Rutte en Samsom, waarom de groten pakken als je de kleintjes gierend van het lachen uit kan knijpen terwijl die niets terug doen. Kan beter gaan emigreren naar ver weggiestan is hier nergens meer eer aan te behalen.
 
Harm schreef op 15-11-12 21:54

Gewoon de wegenbelasting bij de brandstof prijzen op doen, diegenen die veel kilometers rijden moeten dan meer bettalen en dan is het eerlijk.
 
enschede schreef op 16-11-12 09:59

99% van de reacties hier raken kant nog wal. of de ideeën die aangedragen worden komen de recensent net goed uit zodat zij wel door kunnen blijven rijden of men is verzwolgen van jalousie en spuit het ene voor oordeel na het andere zonder de echte feiten te kennen.
8.5miljoen auto’s in januari 2013 waarvan 300.000 oldtimers. 100.000 zijn geschorst. Van de overige 200.000 worden er 30.000 dagelijks bereden waarvan 10.000 meer dan 7500km per jaar. Het kan niet zo zijn dat 0.35% van alle auto’s in Nederland nu kunnen zorgen voor het vergaan van ons land. Een druppel op de gloeiende plaat.

Net als de vooroordelen over die “stinkende mercedes diesels”. Dus een nieuwe diesel auto waar optisch niets uit de uitlaat komt is lekker schoon? Maar buiten dat. Ik rijd een audi a4 3.0tdi die meer co2 en fijnstof uitstoot dan mijn 250D mercedes van 1986, maar dat kan niemand wat schelen want daar betaal ik 450 euro per kwartaal voor.

Er is zelfs onderzoek gedaan in Duitsland dat fijnstof/roet van moderne auto’s nog veel schadelijker is dan de roet die een oude auto uitstoot. Oude auto’s stoten grotere roetdeeltjes uit die we inademen waarvan we het grootste gedeelte ook weer “uithoesten”, de fijnstofdeeltjes van de moderne auto zijn zo klein dat wanneer we ze inademen ze in onze longen worden ingekapseld en het risico op ziektes zoals kanker vele malen groter is. http://www.faz.net/aktuell/wissen/medizin/feinstaub-die-dunkle-seite-der-sauberen-dieselabgase-1511287.html

Als ze de wereld echt willen redden laten ze dan de scheepvaart en luchtvaart emissies aan banden leggen.

Voor de klein milieu belasting die oudere auto’s (en dat zijn niet per definitie auto’s vanaf 1986 en ouder, daar horen ook auto’s van 1986-1992 bij), extra levert is eenvoudig te omzeilen door er op die groep auto’s een roetfilter te plaatsen, en voor de benzine auto’s een katalysator.

Dan de kreet: “diesel of lpg rijders met een auto van 1986 zijn geen liefhebbers”. Dat slaat toch nergens op?? Iemand met een Porsche van 2004 is dan ook geen liefhebber?? Ken iemand die een auto van 2007 heeft en daarnaast een mercedes 300E van 1986 waar hij nog geen 3200km per jaar mee rijd. Dat is een hele grote groep liefhebbers die op deze manier worden uitgesloten.

En waarom zou een oldtimer niet op gas mogen rijden zonder dat er voor oordelen zijn dat je dan goedkoop rijd? LPG is milieu vriendelijke, beter voor de motor bij normaal rijgedrag, sommige auto’s hebben een brandstof met een minimaal octaan van 98 nodig en dat is in nl nog maar nauwelijks te vinden. ( zelfs de benzine die onder oct98 verkocht wordt haalt vaak de 97 nog niet eens. ) maar omdat het goedkoop is spreekt men het eerste van “financieel gewin”.

Nogmaals, vooroordelen, jalousie, onwetendheid, etc en daar hebben we met z’n allen niets aan.
Maar gelukkig is er nu een groep mensen in Nederland die daar wat aan gaat doen. Want van de knac, fehac, etc hoef je het echt niet van te hebben. Die zijn alleen maar bezorgd over hoe ze in de media uitblinken in hoe goed ze wel niet bezig zijn voor de liefhebber EN het milieu. Maar achter hun standpunt blijven staan wat in januari besproken is,…………..ho maar. Het enige wat er in die 11 maanden is gebeurd is dat iedereen dacht te weten waar die aan toe was, mensen en bedrijven hebben investeringen gedaan, omdat auto’s van voor 1986 BLIJVEND BELASTINGVRIJ waren. Nou mooi niet dus!!

Ik stel voor dat we het amateur voetbal maar moeten afschaffen. Toch??? Want dat is een meer vervuilende hobby dan oldtimers. Elk weekeinde honderden clubs met minstens 11 leden die het hele land afrijden naar trainingen en wedstrijden om van de bezoekers maar te niet te spreken. Die spuiten net zo veel co2 in de lucht in het weekeinde dat alle oldtimers die dagelijks rijden door de week de lucht in spuiten.

Natuurlijk is dat niet serieus bedoeld, maar ik probeer alleen maar aan te geven dat men erg kortzichtig is.

Hier is vast en zeker het laatste woord nog niet over gesproken. Laat er nu voor eens en altijd duidelijkheid komen en de regels BLIJVEND vastleggen. Maar zelfs dat biedt geen zekerheid in die “zaligmakende land”.
 
nordin schreef op 17-11-12 15:55

ik heb 2 wekeb geledeb een oldtimer voor 2300 euro gekocht en nu?
 
xioux schreef op 18-11-12 11:48

Nou na wat gelezen te hebben het volgende:
Wij hebben ons altijd netjes gehouden aan de regeltjes dus een "moderne"auto naast de oldtimer zoals t hoord.
Nu als we wegebelasting moeten gaan betalen wordt de auto idd oud ijzer.
Zou het mogenlijk zijn om een claim in te dienen voor inkomsten derving, want onze lincoln is nu oud ijzer mss nog maar 250 eurootjes waard.Daar gaat ons plezier EN ons geld. Dat komt omdat Nederland is verkocht aan de hoogste bieder wat inhoud dat de winst die bedrijven maken NIET opnieuw in Nederland geïnvesteerd wordt. Geen wonder hé dat we geld te kort komen.Schandalig vinden wij het hoe er met ons Nederland omgegaan wordt. De oprot premie's de handdrukken, 20% opslag en de 1000den ontslagen omdat de meeste "Directeuren"niks in willen leveren. IKKE IKKE en de rest kan stikke? Graaien graaien is het enige wat hier nog gebeurd. Met z'n alle naar DEN HAAG en eens ff naar binnen lopend of rijdend. De ittaliaanse mafia zou niet misstaan in den haag en ze zouden het mss nog wel beter doen ook je weet igg waar je aan toe bent toch. Laat ze zelf inleveren met hun 12 BIJBAANTJES verdienen ze al niet genoeg of zo?
 
eska schreef op 19-11-12 16:03

laat ze doen wat ze welen zij jagen ons weg maar wij nemen ons geld mee weg.net
 
uysal m schreef op 20-11-12 18:25

Rutte.2 en kan ik mijn stem terug krijgen heb ik heel veel spijt van.Jullie moeten mensen rust laten.A.U.B
 

Plaats reactie

Naam:


Reactie:


Reageren

- Reageren alleen onder eigen naam;
- Geen persoonlijke gegevens in reactie plaatsen;
- Reacties moeten over het onderwerp van het artikel gaan;
- Maak gebruik van correct Nederlands taalgebruik;
- Geen spam;
- Respecteer andere bezoekers.
Door te reageren verklaart u de algemene voorwaarden gelezen te hebben en ermee akkoord te gaan.